Aan het Reizenrijkplein in 2010
Aan het Reizenrijkplein in 2004
Hotdogverkoop jaren 90
Unox-broodje met mosterdsaus

Een Unox-kar is een mobiel uitgiftepunt met in het assortiment de Broodjes Unox en diverse frisdrank, die op verschillende centrale plekken in de Efteling zijn opgesteld.

Als Brabants park kent de Efteling al vanaf het begin de verkoop van worstenbroodjes. De introductie van de Amerikaanse-stijl 'hotdog' vindt echter pas plaats in de jaren 90. Worstenkoning Cees Vrisekoop plaatst Amerikaans gethematiseerde Chuck Wagons in het park.

Tien jaar later introduceert worstenfabrikant Unilever een eigen variant van de hotdog op de markt, waarbij de knakworst vervangen wordt door de eigen rookworst en vergezeld gaat van een weeïg zoete mosterdsaus, die ook in de Efteling verkocht worden. In 2004 verschijnen speciaal gethematiseerde Broodje Unox-karren, die doen denken aan de oorspronkelijke Chuck Wagons. In eerste instantie is het ontwerp gebaseerd op Pardoes' belletjes en twinkels, sinds 2009 voeren houten planken de boventoon. Deze versie werd ontworpen door Karel Willemen.

Aan de Sint Nicolaasplaets in 2010

Door hun karakter zijn de karren inherent verplaatsbaar; heden ten dage vind je ze op de Sint Nicolaasplaets, op de Reizenrijk-kop van de Dubbele Laan en aan de Piraña- en Vliegende Hollanderpleinen.

Naast de aanwezigheid met deze worstverkoop is Unilever ook Partner in Kwaliteit met ijsmerk Ola.