Diskjockeys van Q-music 'lopen warm' voor de Santarun

De Q-santarun was een jaarlijkse hardloopwedstrijd door de Efteling die in 2013, 2014 en 2015 werd georganiseerd. Deelname was mogelijk voor als Kerstman verklede bezoekers. Het parcours van 5 kilometer liep het hele park door, langs vrijwel alle attracties. De Santarun werd georganiseerd door radiostation Q-music.

In 2013 en 2015 vond het evenement plaats op 19 december, in 2014 op de 20e.

Voor de eerste wedstrijd in 2013 werd volop reclame gemaakt op radio, in kranten en op reclameborden bij bushaltes. Op de dag zelf verzorgden dickjockeys van Q-music en artiesten als VanVelzen optredens op een podium op de Brink, dat zo'n twee weken later ook gebruikt werd voor de viering van Oud en Nieuw in de Efteling. De edities van 2014 en 2015 volgden een vergelijkbaar stramien.

Kosten

Een deelname kostte in 2013 30 euro, inclusief een hele dag toegang tot de Winter Efteling. Wie niet mee wilde rennen maar wel wilde komen kijken, kon voor 22,50 euro een supportersticket kopen. Voor elke deelnemer doneerde het station ten minste 15 euro aan de Voedselbank. Voor de echte gulle gevers waren er ook duurdere tickets beschikbaar waarvan de Voedselbank een navenant groter percentage kreeg.

Het parcours van de Q-santarun op 19 december 2013

Het parcours van de eerste editie

Verwijzingen
  • Persbericht Q-music: 'Q-santarun voor de Voedselbank in Winter Efteling' (11 december 2013)