Impressie van de actie

Ezel van Slag was een actie van 21 februari tot 12 maart 2011 rondom Ezeltje Strek Je in het Sprookjesbos.

Tijdens dit promotioneel evenement poepte de ezel dagelijks een speciale munt uit die € 1.000,- waard was. Ook kon elke week een Mazda 2 gewonnen worden. Een speciaal Eftelings bestickerd exemplaar van deze moderne auto stond opgesteld naast de ezel op het historische Herautenplein. Er was een speciaal wachtrijtje gecreëerd met een begeleidende medewerker om het inwerpen ordentelijk te laten verlopen.

Ter gelegenheid van de actie werd het inworptarief van de ezel verhoogd van 30 naar 50 cent. Alhoewel de Efteling beweerde dat deze verhoging uitsluitend van toepassing zou zijn gedurende de actieweken werd de prijs daarna niet meer verlaagd. De opbrengst van de inworpen tijdens deze periode werd door de Efteling gedoneerd aan Orange Babies, een goed doel dat zwangere vrouwen met HIV en hun kinderen ondersteunt.